søndag 6. september 2015

Nordreisa SVs 3. Kandidat Svein Erik Falk

Svein-Erik Falk
Alder: 36 år
Yrke: Adjunkt
Sivilstatus: Samboer


1. Hvorfor engasjerte du deg i politikk?

 Jeg engasjerte meg i politikk da jeg var student. Jeg ble valgt inn i studentparlamentet i Tromsø for å kunne være med på å forbedre hverdagen og kvaliteten til mine medstudenter i Nord-Norge.

2. Hvem inspirerer deg?

 Filosofen Arne Næss sr. har inspirert meg siden mine Examen philosophicum studier, med sitt syn på natur og miljø. Også mennesker som til tross for sin motgang, står på og ikke gir opp.

3. Du bestemmer - hvor er Nordreisa om 20 år?

Jeg håper Nordreisa kommune vil være en attraktiv kommune i vekst. Og at Nordreisa vil være en kommune å se opp til når det kommer til bruk av økologi, og bruk av lokale ressurser og lokalt entreprenørskap.

4. 3 grunner til at folk bør stemme SV?

 -Vi satser på Nordreisa sin fremtid, barn og unge. Å få velutdannede barn krever gode skoler, økt lærertetthet med mindre klasser og gode kulturtilbud. -Vi har en god miljøpolitikk. Vi vil ta vare på lokalressursene våre, f.eks. ved å ha lukkete oppdrettsanlegg i fjordene våre. -Vi vil satse på HMS i kommunen for å få ned sykefraværet som er en av de største utgiftspostene til en kommune med økonomiske utfordringer.

5. Hva gjør du på fritiden når du skal koble av fra jobb og politikk?

Når jeg kobler av er jeg ofte sammen med min samboer og hund på tur i den flotte naturen i kommunen vår. Sofakroken med TV eller en god bok er fin avkobling for meg. Jeg liker også å sette meg ned med et bra strategispill på PC der jeg kan spille sammen med venner over internett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar