mandag 31. august 2015

Presentasjon av Helga Jæger Wigdel 2. kandidat

Helga Jæger Wigdel
Alder: 35 år
Yrke: Sykepleier
Sivil status: Singel, tre barn.


1.Hvorfor engasjerte du deg i politikk?

Jeg har alltid vært opptatt av samfunnsspørsmål, har alltid brukt stemmeretten min ved valg og jeg er engasjert som person. Det avgjørende øyeblikket for meg var da distriktskolene i kommunen ble lagt ned. Som sykepleier er jeg også opptatt av at mitt yrke skal få fjernet "lavstatus-merkelappen" og at ufrivillig deltid skal bli frivillig deltid. Disse sakene gjorde at jeg ville ikke lengre sitte på sidelinjen men aktivt være med.

2. Hvem inspirerer deg?

 Jeg inspireres av mennesker som tør å stå på barrikadene, kjempe for det de tror på og ha en sterk stemme i samfunnet. De som spesielt inspirerer meg til å være med i politikken er ungene mine og ønsket om en god fremtid for dem.

3. Du bestemmer - hvor er Nordreisa om 20 år?

Om 20 år er Nordreisa en kommune i vekst. Det bor fortsatt folk i alle "kriker og kroker" og alle innbyggere har gode kommunale tilbud. Vi bor i en kommune med mange og gode muligheter, og jeg har tro på at vi vil klare å utnytte de ressursene kommunen vår har.

4. Tre grunner til hvorfor folk bør stemme SV?

I Nordreisa er SV det eneste partiet som fører ren venstresidepolitikk. Vi satser på fremtida vår ved å jobbe for barn- og unges oppvekstvillkår, vi er opptatt av kommunens ansatte og vi er fortsatt partiet med den beste miljøpolitikken.


5. Hva gjør du på fritiden når du skal koble av fra jobb og politikk?

Jeg er veldig glad i musikk og bruker det mye som avkobling og jeg synger i kor, Mollis. Jeg er glad i å være sammen med familie og venner. I tillegg kobler jeg av med matlaging :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar