mandag 17. august 2015

Presentasjon av Siv Elin Hansen 1. kandidat

Siv Elin Hansen


Alder: 41 år
Samboer med 3 felles barn.


1.Hvorfor engasjerte du deg i politikk?
Det var ønsket om å gjøre det jeg kunne for å bidra til å gjøre Nordreisa til et godt sted å bo og vokse opp. Mitt eldste barn var da et par-tre år gammel, og jeg så at der var flere av de vedtakene som ble gjort i kommunen som jeg hadde meninger om. Så i stede for å sitte på sidelinja å være misfornøyd så meldte jeg meg inn i SV og begynte å engasjere meg i samfunnsutviklingen i kommunen.

2. Hvem inspirerer deg? Mennesker som går gjennom tøffe tak i livet og som klarer å finne styrke og kraft til å si ifra og stå på, og sette søkelys på utfordringene på en konstruktiv måte. Det er disse som gir meg inspirasjon til fortsatt å holde på i politikken.

3. Du bestemmer - hvor er Nordreisa om 20 år? Vi har ungdom som går inn i videregående skole og arbeidslivet med en klokketro på kommunen som en fremtidig plass å bo. Denne fremtidstroa har de fordi de har gått gjennom en knallgod oppvekst med et skoleløp der hver enkelt elev har fått ivaretatt sine behov, og en barnehage og skole som har klart å bygge selvstendige, trygge og tillitsfulle samfunnsborgere i nært samarbeid med foreldrene. Vi har et næringsliv som har klart å vokse og utvikle seg og møte konkurransen på en god måte, og som har vært gode inspirasjonskilder for nye grundere. Og vi har et helsevesen der alle eldre får den omsorg de fortjener og har en god og verdig alderdom.

4. Tre grunner til hvorfor folk bør stemme SV? Fordi dere mener det er viktig med bemanningsnorm i eldreomsorgen, dere vil ha noen inn i kommunestyret i nordreisa som kan fortsette å arbeide med å få ned sykefraværet i kommunen og fordi en styrket skoleledelse, skolemat og mindre elevgrupper er tre viktige elementer for å kunne klare å arbeide fram en bedre skole.

5. Hva gjør du på fritiden når du skal koble av fra jobb og politikk? Da strikker jeg, er sammen med 5 åringen vår, trener eller arbeider i drivhuset og hagen( i sommerhalvåret).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar